Vi hjälper till att konkretisera idéer och koncept till färdiga specifikationer och baserat på din budget och dina behov tar vi fram en tydlig bild av hur en färdig app kan se ut och fungera.
Våra designers tar fram design och flöden som är skräddarsydda efter appens målgrupp och ändamål. Efter godkännande går projektet vidare till vårt produktionsteam som börjar bygga appen.
Vi utvecklar din app med modern cross-platTformteknik som gör att din app ser ut, och fungerar, på samma sätt på både iPhone och Android.
Under processens gång och fram till lansering genomgår appen noggrann testning. Appen kan löpande förhandsgranskas med hjälp av vår app Aquro Preview. Det gör att du som kund är delaktig genom hela produktionsarbetet.
I genomsnitt låser varje person upp sin smartphone 80 gånger per dag och spenderar närmare 3 timmar om dagen på att titta på sin mobil. Med din app installerad på en persons telefon blir personen dagligen exponerad för ditt varumärke ett stort antal gånger då användaren i minsta fall ser din ikon bland de andra apparnas ikoner.
Inom marknadsföring används termen ”effective frequency” som hänvisar till hur många gånger en person behöver bli exponerad för ett varumärke innan personen reagerar på det och forskning inom området visar på ett klart samband mellan frekvensen på exponering av ett varumärke och en faktisk försäljning till kunden.
Med en app blir din kund, till viss del omedvetet, exponerad till ditt varumärke dag ut och dag in. Helt utan extra marknadsföringskostnad.
Med en app behöver dina kunder inte längre komma ihåg er webbadress, ert telefonnummer eller ens ert företagsnamn – allt som behövs är att se ikonen som ligger installerad på telefonens skrivbord och med bara ett tryck på skärmen kan användaren ta del av era tjänster och erbjudanden.
Precis som med webbsidor finns din verksamhet tillgänglig 24 timmar om dygnet – med en stor skillnad, enligt en rapport av Compuware, föredrar 85 % att använda appar framför mobila webbsidor. Som främsta anledning ges att appar är smidigare och snabbare.
Att i princip 100 % av alla svenskar i åldern 16-25år använder mobila appar dagligen visar även det på vikten av att finns på det medium som flest användare föredrar att använda – mobila appar.
Enligt SalesForce påverkas 70 % av alla köp utefter kundens upplevelse av kundtjänst och tillgänglighet. Att finnas tillgängligt via t.ex. en direktchatt i en app är ett mycket enkelt och effektivt sätt att öka kundens upplevelse.
Ju fler ställen du finns på och desto mer du syns för dina potentiella kunder – desto större chans att göra en försäljning. Så enkelt är det. Med en app slår du två flugor i en smäll. Du får en ny försäljningskanal och dessutom så får du ökad synlighet.
Faktumet att appar leder till fyra gånger så många försäljningsavslut som mobila webbsidor är även det en tydlig signal på att appar är ett givet val för verksamheter som vill öka sin försäljning.