Annonsering på Google

Vi tar betalt i efterskott, efter uppvisat resultat

Annonsera på Google

Google är för de flesta en plats där man annonser för att fånga upp kunder som söker just efter deras produkt eller tjänst. Men Google har också fler nätverk där annonsering kan vara slagkraftig. Youtube, displaynätverk och Gmail är några av platserna som kan attrahera kunder till din verksamhet.

Vi har arbetat med Googleannonsering sedan 2017 och spenderat drygt 400.000kr av våra egna pengar, vi har gjort de flesta misstagen och lärt oss på vägen.

Här förklarar vi några av de annonseringsområden som Google erbjuder.

Räckvidd och videovisningar

Köp och bokningar

Leads och offerter

Söknätverket

Så länge som det har funnits PPC-annonsering har Google AdWords varit tänkt som ett bra sätt att få nya försäljningar och leads för ditt företag. Å andra sidan har det också jämförts med spel och det finns annonsörer som väljer bort Google Ads för att de anser att riskerna är för stora.

Alla som gör den resan du gör nu har hört talas om lika många misslyckanden som framgångar företag kan ha med Google Ads. Människor har förlorat pengar, haft kampanjer som misslyckats och budgetar som bara verkar ha försvunnit.

Det är definitivt sant att Googleannonser kan jämföras med spel om man inte arbetar strategiskt. Du sätter dina egna pengar på spel (annonser) och hoppas att de pengar som spenderas omvandlas till intäkter för ditt företag.

Trots dessa negativa associeringar är Googleannonser relativt säkra. De kan också vara väldigt lukrativa. Faktum är att Google till och med går så långt som att säga att i genomsnitt har en ROI på 1-2. Dvs spenderar du 10 kronor på Google Ads får du 20 kr tillbaka.

Är AdWords rätt för dig? Eftersom vi är en byrå som hanterar PPC-kampanjer är det enkla svaret att bara säga ja, eftersom Google är den mest använda sökmotorn någonsin, vilket innebär att du kan nå alla målgrupper. Men det är inte alltid så simpelt som det låter.

Vi debiterar dig i efterskott för länkklick

Jag vill be om offert

Displaynätverket

Displayannonsering är en av de äldsta formerna av annonsering på internet. Du har säker sett dem själv i marginalen på exempelvis Facebook och tidningarnas hemsidor. De kan bestå av grafik, stillbilder, video med mera. På senare år har vi fått ökade möjligheter att precisera vilka mottagare som ser vilka annonser. Det har gjort den här annonsformen mer effektiv och attraktiv. Displayannonsering ger dig en chans att dyka upp i precis rätt tid, för att presentera ditt erbjudande för någon som var intresserad av dina produkter och tjänster redan innan. Men kanske inte hade hittat till dig utan hjälp.

Med bannerannonsering kan du inte bara segmentera målgrupper. Du kan dessutom justera prissättning och mäta effekt för att uppfylla dina mål till så hög grad som möjligt mot en så låg annonskostnad som det bara går. Vi hjälper dig få till en genomarbetad kampanj och följer upp resultaten för att optimera löpande.

Ni betalar per länkklick i efterhand

Jag vill be om offert

Annonsering på Youtube

Marknadsföring på YouTube hanteras via annonsplattformen Google Ads som kopplas direkt mot YouTube-kanalen. Precis som i Googles övriga annonsnätverk är det möjligt att rikta annonsen mot just den målgrupp du önskar, exempelvis kvinnor i åldern 40-55 som är intresserade av inredning.

YouTubes in-stream format visas innan ett klipp startar. Tittarna väljer själv om de vill se hela videon eller om de vill hoppa över annonsen efter 5 sekunder. Annonsformatet Bumper ad är en 6 sekunder lång pre-roll som inte går att hoppa över. Tidsbegränsningen gör annonsen effektiv, kärnfull och anpassad till våra digitala medievanor. Det tvingar annonsören att snabbt väcka tittarens intresse vilket också är annonsformatet styrka. En Bumper ad kan sedan kombineras med ett längre format så att tittaren, som redan introducerats för ditt varumärke eller erbjudande, får möjlighet att veta mer.

Det är också möjligt att annonsera med hjälp av banners som visas längst ner i din film, ovanför sökresultaten på Youtube eller ovanför tittarens rekommenderade klipp. Man kan även välja att annonsera i Googles övriga displaynätverk.

Framgångsrik marknadsföring på YouTube börjar med att skapa riktigt bra innehåll som inspirerar, informerar eller kanske underhåller, och sedan strategiskt fördela din budget och rikta videoannonserna mot rätt målgrupp. Här kan du läsa mer om våra tips för annonsering på YouTube.

Här betalar du per klick eller visning i efterhand

Jag vill be om offert