Så länge som det har funnits PPC-annonsering har Google AdWords varit tänkt som ett bra sätt att få nya försäljningar och leads för ditt företag. Å andra sidan har det också jämförts med spel och det finns annonsörer som väljer bort Google Ads för att de anser att riskerna är för stora.
Alla som gör den resan du gör nu har hört talas om lika många misslyckanden som framgångar företag kan ha med Google Ads. Människor har förlorat pengar, haft kampanjer som misslyckats och budgetar som bara verkar ha försvunnit.
Det är definitivt sant att Googleannonser kan jämföras med spel om man inte arbetar strategiskt. Du sätter dina egna pengar på spel (annonser) och hoppas att de pengar som spenderas omvandlas till intäkter för ditt företag.
Trots dessa negativa associeringar är Googleannonser relativt säkra. De kan också vara väldigt lukrativa. Faktum är att Google till och med går så långt som att säga att i genomsnitt har en ROI på 1-2. Dvs spenderar du 10 kronor på Google Ads får du 20 kr tillbaka.
Är AdWords rätt för dig? Eftersom vi är en byrå som hanterar PPC-kampanjer är det enkla svaret att bara säga ja, eftersom Google är den mest använda sökmotorn någonsin, vilket innebär att du kan nå alla målgrupper. Men det är inte alltid så simpelt som det låter.
Vi debiterar dig i efterskott för länkklick